Motorshopper



Snel Zoeken

Introductie Bridgestone BT016pro

sluiten (escape)

Door Arco van Akkeren op zondag 25 september 2011 om 23:18


Uithoudingsvermogen

Sessie V:

http://motorshopper.nl/downloaden/92686/dd3f02085387fd7d109c3007d1e714f9/article

http://motorshopper.nl/downloaden/92688/7fa7d723e303dbdffea340121e791538/articleDe dag vorderde gestaag en er zouden nog twee sessies gereden worden. Omdat de twee Suzuki’s wederom bezet waren (geliefd?) viel de keuze min of meer automatisch dan wel gedwongen op de Yamaha R6, ook op R10’s. Bij het uitrijden van de pitstraat vielen twee zaken op, de R6 is ontzettend klein vergeleken bij de ZX-10R en hij loopt slecht. Althans, dat dacht ik. “Kak, rij ik nou in z’n tweede of derde versnelling weg, nee toch?" De Tarzanbocht door en de R6 in toeren laten klimmen hielp, maar het duurde nog tot na de Hugenholtzbocht voor ik er erg in had dat ik de naald van de toerenteller toch echt rechtop moest houden wilde ik niet in de weg rijden voor de andere collega’s. De Yamaha R6 heeft echte racegenen en dus is toeren maken het devies, veel toeren. Maar dan is het ook echt leuk! Het geluid is door een andere demper iets minder maar nog steeds klinkt de R6 zo ontzettend racy als hij het uitgilt van plezier, kippenvel! Ik had de dag aardig weten op te bouwen en voelde me na een rondje helemaal op mijn gemak met de R6. Ook nu weer zorgden de R10’s voor ongekend plezier door hun grip, stuurprecisie en gevoel dat het jammer was dat een ander probleem (lees: vizier) roet in het eten gooide en ik voortijdig de pitstraat op moest zoeken. Eenmaal dat probleem verholpen liep de sessie ten einde en dacht ik alsnog een sessie te kunnen rijden op één van de Suzuki’s, maar omdat twee collega journalisten besloten hun eigen duurtest te doen (de vijfde en zesde sessie werden aansluitend verreden) kwam het daar niet meer van, jammer.

http://motorshopper.nl/downloaden/88543/47ac34ceb95a77ca2a6122a35ac0a4be/articleWat goed was om te zien, toen beide ‘endurance’ journalisten binnen waren, was dat de banden goed tekenden. Vooral de van BT016pro’s voorziene GSXR600 zag er na de dubbele sessie heel goed uit, je kon er zo mee naar huis. En dan te bedenken dat er zes (6!) sessies mee gereden waren. De R10’s onder de GSXR750 zagen er iets minder goed uit maar dat is dan ook een echte circuitband, een superplakker die er eveneens zes sessies op had zitten. Toch was hij nog niet echt versleten en dat is prijzenswaardig.


Cookies?Motorshopper maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.