Motorshopper



Snel Zoeken

Motortest: 2011 BMW K1600GTL

sluiten (escape)

Door Jan van den Brink op vrijdag 26 augustus 2011 om 00:39


De zit

Neem je eenmaal plaats op de GTL, dan krijg je het gevoel dat deze motor je als het ware omarmt. Je zit “in” de motor op een zadel dat zich meteen naar je lichaam lijkt te vormen.
Voor en deels boven je uit torent dat dashboard met daarvóór nog een groot windscherm. Het -niet verstelbare- stuur van deze GTL komt ver naar je toe, je hebt het gevoel dat je bijna je handen aan de zijkant van je lichaam moet houden. Dat zorgt er ook voor dat je rechtop en een beetje onderuit gezakt zit. Dat voelt even vreemd, zeker als je een wat sportievere zithouding gewend bent, maar het went snel. Het zit in ieder geval heel ontspannen.

Je zou overigens verwachten dat je erg wijdbeens zit met dat toch iets bredere 6-cilinder blok, maar dat is niet zo. Ter hoogte van je knieën is de motor zelfs opvallend smal. De zit is redelijk laag, je voeten komen makkelijk bij de grond en ook kleinere rijders (ik ben 1m80) zullen er een plek op vinden. De kniehoek is klein, zoals de hele zit niet anders omschreven kan worden dan comfortabel.

http://motorshopper.nl/downloaden/62169/7a2a27484371310e712c207025a291f6/article


Cookies?Motorshopper maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.