Door JanB op zondag 2 januari 2011 om 00:22

Ik ben het totaal niet met je eens.
Ik gebruik dit spul al heel wat jaren, onder meer al ruim 8 jaar op m'n huidige motor, een Fazer 1000. Ik rijd ook het hele jaar door.
Ik maak de motor goed schoon voor het begin van het pekelseizoen en spuit 'm dan helemaal in met de Corrosionsschutz (was voorheen leverbaar onder de naam "All bike protector" oid.) Ik laat dat spul wel een aantal uren drogen. Dan zie je een wittige laag zitten, die na enkele dagen weer doorzichtig wordt.
Ik rijd dan door tot het voorjaar. De motor ziet er niet uit omdat al het vuil, zand etc. er aan blijft kleven. Dat is ook het teken dat de S100 er wel degelijk onder zit en z'n werk doet.
In het voorjaar krijgt de fiets dan weer een wasbeurt. Dan komt alles er perfect onder vandaan. Ik heb na al die jaren ook op het alu geen "bloemkolen" door ingevreten pekel of andere ellende. De motor ziet er nog steeds als nieuw uit. Omdat ik er verder in de winter niets aan doe, kan het m.i. niet anders dan dat de S100 wel degelijk z'n werk doet....
Ik weet ook niet hoe jij tot de conclusie komt dat "het er niet meer zit"?
Door fzr 600rw op zondag 2 januari 2011 om 09:34

citaat: JanB schreef op zondag 02 januari 2011 00:22:Ik ben het totaal niet met je eens.
Ik gebruik dit spul al heel wat jaren, onder meer al ruim 8 jaar op m'n huidige motor, een Fazer 1000. Ik rijd ook het hele jaar door.
Ik maak de motor goed schoon voor het begin van het pekelseizoen en spuit 'm dan helemaal in met de Corrosionsschutz (was voorheen leverbaar onder de naam "All bike protector" oid.) Ik laat dat spul wel een aantal uren drogen. Dan zie je een wittige laag zitten, die na enkele dagen weer doorzichtig wordt.
Ik rijd dan door tot het voorjaar. De motor ziet er niet uit omdat al het vuil, zand etc. er aan blijft kleven. Dat is ook het teken dat de S100 er wel degelijk onder zit en z'n werk doet.
In het voorjaar krijgt de fiets dan weer een wasbeurt. Dan komt alles er perfect onder vandaan. Ik heb na al die jaren ook op het alu geen "bloemkolen" door ingevreten pekel of andere ellende. De motor ziet er nog steeds als nieuw uit. Omdat ik er verder in de winter niets aan doe, kan het m.i. niet anders dan dat de S100 wel degelijk z'n werk doet....
Ik weet ook niet hoe jij tot de conclusie komt dat "
het er niet meer zit"?
Omdat ik wel bloemkolen krijg op plekken die ingespoten zijn. En roest op plekken die ingespoten zijn zoals die grote bout/moer die door het voor en achterwiel gaan. De standaard en dat soort dingen. Ik gebruik nu vaseline spray en dat werkt naar mijn mening een stuk beter. Maar ieder zijn eigen mening , als jij het wel goed spul vind hou ik je niet tegen hoor
Door GT Scooter op dinsdag 15 december 2015 om 08:54

Ik heb ook vrij goede ervaringen met S100. Ik spuit het op de metalen delen (uitlaten, blok, ophanging, etc) en wrijf het dan lichtjes uit (anders druipt het er zo weer af). Je kunt het als een voordeel zien dat het bij een wasbeurt gemakkelijk is te verwijderen. Ik maak mijn motor(scooter) ca 5x/jr schoon en naast S100 voor de metalen delen gebruik ik plastishine (kunststof) en wax (carrosserie).
Door schuurman92 op donderdag 24 december 2015 om 18:41

Ik gebruikte ook s 100 op m'n vorige motor, waar ik ook mee in de winter reed. Van te voren goed schoonmaken en daarna 2 keer niet te zuinig inspuiten. Hij zag er idd niet uit maar was wel goed beschermt, althans na de winter zaten er geen lelijke plekken op.