Motorshopper



Snel Zoeken

Recensie Superpole einddemper Suzuki GSX-R 1000 door bandit_online

Demper

Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 om 19:40

Delen

Hoofdcategorie:
Accessoires
Categorie:
Dempers en uitlaatsystemen
Dempers en uitlaatsystemen:
Demper
Merk:
Superpole #1

Beoordelingen

Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Geeft aan hoe lang/hoe vaak de recensent dit product of deze dienst gebruikt of heeft gebruikt.

Sporadisch/enkele malen gebruikt

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Hier vind je de mening van de recensent en de bijbehorende onderbouwing.

Toen ik besloot om mijn orginele dempers van de GSX-R 1000 te vervangen omdat deze enorm in omvang zijn, relatief zwaar en fluisterstil zijn, begon ik op internet de zoektocht naar einddempers met de volgende specificaties:

  • Ze moeten geschikt zijn om aan weerskanten te monteren. Ik zocht een 4(in1) in 2 systeem, omdat ik graag aan weerskanten een uitlaat wilde hebben i.v.m de symetrie.

  • Ze moeten compact zijn, m.a.w. niet groot in omvang en vooral in lengte max. 30 cm.

  • Uiteraard moeten ze mooi vormgegeven zijn,goed klinken en een E-keur hebben.

Door bovenstaande eisen vielen veel aftermarket fabrikanten af, omdat deze alleen een 4in1 systeem leveren, te grote uitlaten maken of indien ze mooi en klein zijn, vaak geen e-keur hebben.

Uiteindelijk besloot ik dat het tussen BOS uitlaten zou gaan, of Superpole.

Het grote voordeel van Superpole is dat deze de uitlaten zelf maken, je kunt dus eindeloos combineren qua stijl, materiaal, kleur etc.
Daardoor heb ik de open dag bezocht, waar het gezellig was, goed werd meegedacht en ik de uitlaten uiteindelijk heb besteld. Ook nog een leuke bijkomstigheid is dat de dempers goedkoper zijn dan enig ander alternatief dat ik had bekeken.

Nu zitten ze erop en ik moet zeggen: Waanzinnig geluid, staan goed en door het Poppy materiaal heb je een hele andere demper dan het standaard carbon.
De duurzaamheid heb ik nog niet kunnen uittesten, maar tot nu toe verkleurd of roest het niet, is het makkelijk schoon te houden en zijn er geen trillingen.

Positieve eigenschappen

De positieve eigenschappen van dit product of deze dienst.

  • Custommade, stel je eigen uitlaat samen.
  • Goede afwerking.
  • Fantastisch geluid.
  • Zeer scherp geprijsd.
  • Gezellige zaak, waar je je welkom voelt en er meegedacht wordt.

Negatieve eigenschappen

De negatieve eigenschappen van dit product of deze dienst.

  • In mijn geval een behoorlijke wachttijd.
  • De standaard bochten zijn in mijn opinie te lang. Deze worden echter vervangen door kortere exemplaren waardoor de demper lager (dichter naar het blok) gemonteerd kan worden.
Mening geven

Help andere bezoekers de meest nuttige recensies te vinden

Vijf van de zes lezers vonden deze recensie nuttig. Was deze recensie nuttig voor jou?  


Reacties

Door heavey op maandag 1 augustus 2011 om 20:04

Gebruikers afbeelding van heavey
Sorry vind ze niet mooi het eindstuk is veel te kolossaal en te lang

Door bandit_online op dinsdag 2 augustus 2011 om 20:48

Gebruikers afbeelding van bandit_online
Damn, en ik probeerde het nog wel volgens algemene smaak samen te stellen. :+
Het belangrijkste hierin is dat je zelf kunt aangeven wat je mooi vindt qua eindstuk grootte en vorm.

Ik ben er in ieder geval wel tevreden over.

Reactie gewijzigd door bandit_online op dinsdag 2 augustus 2011 om 21:11


Door Omerta86 op dinsdag 2 augustus 2011 om 22:11

Gebruikers afbeelding van Omerta86
Ja ik vind het er ook wel mooi uitzien juist !
Beter als zo een klein kut tuutje aan het eind :D

Door bandit_online op woensdag 3 augustus 2011 om 22:09

Gebruikers afbeelding van bandit_online
Dank je, ik bewonder je smaak. O-)

Idd, al genoeg uitlaten die of een klein tuutje hebben of gebogen doorlopen aan het eind.
Daarnaast vind ik vooral het materiaal van de demper zelf wel apart. Is weer es wat anders dan het carbon dat je overal ziet.

Door Erik Bouw op maandag 8 augustus 2011 om 10:59

Gebruikers afbeelding van Erik Bouw
Lijkt wel erg krap langs de ketting te lopen ...
Wel eens op gelet hoeveel het onderste deel van je ketting op en neer slaat bij lastwissels en gebruik van je veerweg (zowel positief als negatief)

Smaken verschillen, maar ik vind de banden om de demper heen veel te breed in verhouding tot de maat van de demper, zelfde geldt voor het al eerder genoemde eindkapje ...

Maar als jij er gelukkig mee bent, is het goed, dat is immers het belangrijkste!

Sommigen vinden een Lamborghini in het geel mooier, andere in het oranje, zwart of wit ...

Door Willempie1969 op maandag 8 augustus 2011 om 18:35

Gebruikers afbeelding van Willempie1969
Maakt BOS de dempers niet zelf dan ???
Ok bij BOS heb je geen mogelijkheden om zelf iets samen te stellen.
Wat is er zo standaard aan carbon ?
Poppy is niet anders dan een gewalst RVS plaat materiaal, je met het maar mooi vinden, het heeft eigenlijk niets met performance te maken het ziet er geinig uit en dat is het dan.
Carbon is een kunststofvezel op een bepaalde manier geweven dan doordrenkt met een kunsthars en uitgehard in een oven, gevolg een zeer licht en stijf materiaal, valt in het niets te vergelijken met "poppy".
Bij Superpole verkopen ze wel meer onzin zoals b.v. "wit Carbon" waar halen ze het vandaan, totale onzin, maar ja hele volksstammen (totaal geen technische benul) trappen er in.
Slecht zijn de uitlaten niet bij Superpole alleen technische gezien wordt er een hoop onzin verkocht.

Door R6pole op maandag 8 augustus 2011 om 19:02

Gebruikers afbeelding van R6pole
Heb de MotoGP pijp, goede kwaliteit met een brute sound!
Geheel naar eigen wensen te maken...

Door explosives41 op dinsdag 9 augustus 2011 om 17:32

Gebruikers afbeelding van explosives41
Ik heb een 4in2 set voor mijn cbr1000F laten aanmeten, waanzinnig mooie brulpijpen, fantastisch geluid.

Door redeemer1972 op dinsdag 9 augustus 2011 om 22:34

Gebruikers afbeelding van redeemer1972
citaat: Willempie1969 schreef op maandag 08 augustus 2011 18:35:

Maakt BOS de dempers niet zelf dan ???
Ok bij BOS heb je geen mogelijkheden om zelf iets samen te stellen.
Wat is er zo standaard aan carbon ?
Poppy is niet anders dan een gewalst RVS plaat materiaal, je met het maar mooi vinden, het heeft eigenlijk niets met performance te maken het ziet er geinig uit en dat is het dan.
Carbon is een kunststofvezel op een bepaalde manier geweven dan doordrenkt met een kunsthars en uitgehard in een oven, gevolg een zeer licht en stijf materiaal, valt in het niets te vergelijken met "poppy".
Bij Superpole verkopen ze wel meer onzin zoals b.v. "wit Carbon" waar halen ze het vandaan, totale onzin, maar ja hele volksstammen (totaal geen technische benul) trappen er in.
Slecht zijn de uitlaten niet bij Superpole alleen technische gezien wordt er een hoop onzin verkocht.



Beste Willem,
Bij Superpole doen ze dat inderdaad Superhandig. Ze hebben een leuk stukje materiaal gescoord en brengen dat op een slimme commerciele manier aan de man/op de markt. Geld is er om te verdienen. En ja, iedere technisch nder ontwikkelde Nederlandse motorrijder trapt erin. So what? Diezelfde mensen kopen ook een K&N filter omdat je motor er dan minimaal 100Pk bij krijgt. Heb jij een K&N filter?

Meneer Bandit;
Je hebt jezelf een prachtige set pijpen aan laten meten. Goeie keus! Had mijn keus ook kunnen zijn.
Dennis maakt hele mooie dingen, kwalitatief op een hoog niveau. Ik heb er ook wat werk laten doen een tijdje geleden, maar m'n CB1300 wilde hij laatst niet hebben. Dat viel me bitter tegen, en toen ben ik bij Mile Pajic terecht gekomen. Tsja, daar kan ik alleen maar een volle tien voor noteren. Dat is echt AF! Hulde voor deze kleine man. Daar kan Dennis nog wat van leren als ik het eerlijk moet zeggen...

8-)

Door bandit_online op dinsdag 9 augustus 2011 om 23:11

Gebruikers afbeelding van bandit_online
@ erik: klopt, de ketting loopt idd vlak langs de pijp. Dit is echter niet anders dan met de orginele uitlaatbochten, waar suzuki als het ware een deuk in heeft gemaakt om de ketting meer ruimte te geven. De ketting is iets strakker gezet, en ook tijdens lastwissels raakt de ketting de uitlaat niet.

@willempie: Je hebt gelijk, maar er wordt ook nergens beweerd dat het materiaal bijdraagt aan vermogen of wat dan ook. De dempers zijn vrijwel net zo licht als een carbon, maar het materiaal is gewoon apart om te zien. Gewoon weer es wat anders dan het carbon. Verder doet het helemaal niets beter, maar ook niets slechter dan carbon.
Verder zie ik het voordeel van carbon niet. Val je, dan deukt het mischien niet zo snel, maar de schaafplekken zijn er niet minder om. De gewichtsbesparing is uiteindelijk gering. Verder vind ik het raar dat jij denkt dat mensen ergens intrappen. Als de uitlaat volgens je smaak wordt samengesteld, goed klinkt, licht en duurzaam is, wat maakt dan het naampje uit?

@Redeemer: Ik ken mile Pajic. Ook daar had ik rondgekeken op de site e.d. Ik kan het alleen met je eens zijn. Waarschijnlijk meer know-how, meer apperatuur om geluid e.d. te meten/tunen, en ze kunnen het hele pakket afleveren, tot en met tunen aan toe zodat je motor ook echt meer pk's haalt.
Het enige probleem: de prijs. Niet dat Mile niet iedere euro waard is, maar voor 2 dempers en bochten zou ik ruim 2x zo duur uit zijn.
En dank je.

Ik wilde zo klein mogelijke dempers. Dat is gelukt. Dat ik mensen zie rijden met enorme schoorstenen, dat is juist niet MIJN smaak. Maar idd, dat blijft altijd een twistpunt.

Door Willempie1969 op donderdag 11 augustus 2011 om 09:51

Gebruikers afbeelding van Willempie1969
Voor normaal straat gebruik voegt carbon niets toe, klopt als een bus.
Let wel ik heb niet gezegd dat het poppy materiaal slecht is, het ziet er geinig uit, maar ik persoonlijk vind het niet zo bij een motor passen, thats all.
Ik ben meer van het titanium of aluminium, maar dat is persoonlijk.
En ja ik heb een K&N filter, mijn motor loopt er nog geen halve seconde sneller door maar dat was ook niet het doel, ik hoef voorlopig geen nieuwe te kopen, en voor mijn oude fiets waarschijnlijk nooit meer en dat is dan weer handig.

Bij de firma Superpole ben ik het alleen totaal niet eens met het begrip "wit Carbon" dat is n.l. echt onzin en is qua naamstelling pertinent onjuist.
Als je dan zo graag zelf een leuke commerciële naam wil verzinnen doe het dan goed en geloofwaardig (ik ben niet van de "so What" mentaliteit) ooit witte koolstof gezien ????
Het "witte carbon" heb ik eens goed bekeken bij Superpole, het lijkt nog het meeste op "Texalium", had dan "Texalium" als naam gebruikt dan kom je qua geloofwaardigheid nog het meest in de buurt. En breng je echt iets nieuws op de markt.
Texalium is een product net als Carbon, Zylon, Aramide (Kevlar) welke in geweven vorm met kunstharsen worden gecombineerd voor lucht en ruimtevaart toepassingen.

Texalium - Is een geweven glasvezel met daarop aluminium gedampt, zilver gekleurd.
Carbon - Is een vercarbonariseerde kunststofvezel (PAN) DUS ALTIJD ZWART !!!
Aramide - Zeer taaie kunststofvezel ( merknamen Kevlar en Twaron ) Geel van kleur.
Zylon - Zeer hoogwaardige kunststofvezel welke een combinatie heeft van Carbon en Aramide, niet zonlicht bestendig. Goudachtig bruin van kleur.

Deze materialen worden in combinatie met een kunsthars (Epoxy) tot een composiet materiaal verwerkt voor allerlei lichtgewicht toepassingen.
Zylon en Aramide kunnen ook zonder kunsthars worden verwerkt meestal voor anti ballistische toepassingen. (kogelvrije vesten, en slijtlagen in motorkleding b.v.)

Zo nu zijn jullie weer een beetje bij gespijkerd met wat feiten, nog vragen stuur maar een mailtje.

Reactie gewijzigd door Willempie1969 op donderdag 11 augustus 2011 om 12:56


Door KawaMaup op donderdag 11 augustus 2011 om 18:58

Gebruikers afbeelding van KawaMaup
citaat: heavey schreef op maandag 01 augustus 2011 20:04:

Sorry vind ze niet mooi het eindstuk is veel te kolossaal en te lang

Beter 1 van jou afnemen Joop!! :W

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.