Motorshopper



Snel Zoeken

Recensie G&G Small Oval Dempers voor Yamaha MT-03 door amras-fefalas

Demper

Geplaatst op maandag 20 juli 2015 om 14:01

Delen

Hoofdcategorie:
Accessoires
Merk:
G&G
Categorie:
Dempers en uitlaatsystemen
Dempers en uitlaatsystemen:
Demper

Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Enkele maanden in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Na een aantal weken te hebben gezocht naar een stel uitlaten voor de MT-03, ben ik uitgekomen bij de Small Oval uitlaat van G&G. Intussen rij ik alweer een tijd met deze uitlaat en is het tijd voor een recensie.

Uiterlijk, pasvorm en installatie.
De uitlaat ziet er goed uit in het zwart RVS met een duidelijk Italiaanse ontwerp en de afwerking is goed te noemen. Wat mij opviel is dat de uitlaat groter was dan verwacht, maar eenmaal gemonteerd valt het allemaal reuze mee. Het monteren is niet moeilijk maar vraagt wel wat aandacht echter, maakt de meegeleverde handleiding alles duidelijk en zelfs de leek krijgt de uitlaat wel gemonteerd. De pasvorm is het enigste minpunt. De uitlaat is ontworpen bij een standaard kentekenplaathouder en is daardoor zo strak ontworpen dat bij vele aftermarket kt-houders de uitlaat niet meer goed past. In mijn geval moest ik de kt-houder verbouwen om alles passend te krijgen. Mijn tip is aan G&G is dat zij in de toekomst er goed aan doen om een passende kt-houder kit mee te leveren als optie. Voor 2/3 tientjes extra lijkt dat in mijn beleving haalbaar.

De eerste start
Bij de eerste start kwam gelijk de kenmerkende G&G brul uit de dempers. Een kleine ruk aan het gas en je wordt beloont met een heerlijke diepe brul. De meegeleverde db-killers houden de klappen en geluid in toom. Met de killers erin klinkt de MT beschaafd maar een bezoekje aan de Hubertustunnel of een ruk aan t gas laat de MT stevig van zich horen. Zonder de killers is het niet meer leuk. stationair klinkt het geluid lekker, maar stevig op t gas hebben zelfs de KTMs met open dempers moeite om er bovenuit te komen. Autos gaan daarentegen 50 meter verderop wel voor je de berm in, dus vrij baan gegarandeerd. Met de Race db-killers heb ik geen ervaring maar die zijn in de bestelling, verwachting is dat dit harder is dan de standaard killers maar zo asociaal als zonder killers zal het niet zijn.

Prestaties
Met alleen de uitlaat gemonteerd zul je niet snel verbeterde prestaties opmerken. Het blok zal een betere karakter krijgen met hier en daar een paar extra pk en nm maar dan is de koek ook op. Dit ligt voornamelijk aan het blok zelf. Na een testrun op de dyno kwam eruit dat de MT 49,3 pk en 62 nm op het achterwiel uitliet tegenover 47,6 pk en 56,2 nm fabrieksopgaaf. Echter liep de MT veel te arm in het middengebied. Een powercommander en afstelling later gooide de MT 48,2 pk en 65,4 nm op het achterwiel en heeft de motor een heerlijk karakter zonder dips oid.

Conclusie.
De dempers van G&G zijn een goede toevoeging op de MT. Het uiterlijk is goed en je MT verliest ook een paar kilo. Voor de pks moet je het niet doen, en kun je ook beter een andere motorfiets kopen. De nms win je uiteindelijk wel wat meer op. Vergeleken met andere merken is G&G ( 600 700,-) een slag goedkoper dan bv. Akrapovic ( 750 1000,-) of Mivv ( 800 - 900,-). Qua prestaties liggen de merken ( naar horen van andere MT-03 rijders) in dezelfde lijn.

Positieve eigenschappen

  • Uiterlijk & afwerking
  • Geluid (met killers)
  • Motorkarakter (na afstelling)

Negatieve eigenschappen

  • Geluid (zonder killers)
  • Pasvorm bij aftermarket kt-houders
  • Extra investering voor het afstellen van de motor ( geen noodzakelijk kwaad maar wel aan te raden)

Beoordelingen

Mening geven

Help andere bezoekers de meest nuttige recensies te vinden

Drie van de vier lezers vonden deze recensie nuttig. Was deze recensie nuttig voor jou?  


Reacties

Door Verboompie op dinsdag 21 juli 2015 om 10:33

Gebruikers afbeelding van Verboompie
Sterker nog, ik kwam met mijn G&G op de XTX (zelfde blok) uit op 58pk, daarbij wel met PC, K&N stage 1, DNA stage 3.. zeker niet veel slechter dan een bekende akra..

Leuke geschreven! :)

Door LiquidCooled op zondag 26 juli 2015 om 22:47

Gebruikers afbeelding van LiquidCooled
Erg leuk om te lezen, daar ik ook G&G's onder mijn MT-03 heb zitten. Ik rijd met 1 db-killer erin en dat geeft toch wat meer geluid zonder dat je oren helemaal stuk gaan. Zou je kunnen vertellen waar de race db-killers te verkrijgen zijn? Via www.gegshop.nl? Ben hier wel benieuwd naar. En ook naar wat ze kosten en hoe het klinkt trouwens! :9~

Ik merk zelf dat als ik beide db-killers er in heb zitten, de MT een stuk lekkerder loopt. Als beide killers er uit zijn, dan mis ik toch een soort tegendruk.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn G&G's (ja, vooral ook in de hubertustunnel })). Wat jij vertelde over de kentekenplaathouder, dat probleem had ik dus ook toen mijn Evotech Performance kentekenplaathouder gemonteerd werd, die paste mooi niet. Is nu echter wel mooi afgewerkt.

(Afbeelding)

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn met je Motor-Forum account. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.


Cookies?Motorshopper maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.