Algemeen
Gebruiksduur/ervaringGebruiksduur/ervaring
Geeft aan hoe lang/hoe vaak de recensent dit product of deze dienst gebruikt of heeft gebruikt.
Gebruiksduur/ervaring
Geeft aan hoe lang/hoe vaak de recensent dit product of deze dienst gebruikt of heeft gebruikt.
Recensie en onderbouwing
Recensie en onderbouwingRecensie en onderbouwing
Hier vind je de mening van de recensent en de bijbehorende onderbouwing.
Recensie en onderbouwing
Hier vind je de mening van de recensent en de bijbehorende onderbouwing.
Uiterlijk, pasvorm en installatie.
De uitlaat ziet er goed uit in het zwart RVS met een duidelijk Italiaanse ontwerp en de afwerking is goed te noemen. Wat mij opviel is dat de uitlaat groter was dan verwacht, maar eenmaal gemonteerd valt het allemaal reuze mee. Het monteren is niet moeilijk maar vraagt wel wat aandacht echter, maakt de meegeleverde handleiding alles duidelijk en zelfs de leek krijgt de uitlaat wel gemonteerd. De pasvorm is het enigste minpunt. De uitlaat is ontworpen bij een standaard kentekenplaathouder en is daardoor zo strak ontworpen dat bij vele aftermarket kt-houders de uitlaat niet meer goed past. In mijn geval moest ik de kt-houder verbouwen om alles passend te krijgen. Mijn tip is aan G&G is dat zij in de toekomst er goed aan doen om een passende kt-houder kit mee te leveren als optie. Voor 2/3 tientjes extra lijkt dat in mijn beleving haalbaar.
De eerste start
Bij de eerste start kwam gelijk de kenmerkende G&G brul uit de dempers. Een kleine ruk aan het gas en je wordt beloont met een heerlijke diepe brul. De meegeleverde db-killers houden de klappen en geluid in toom. Met de killers erin klinkt de MT beschaafd maar een bezoekje aan de Hubertustunnel of een ruk aan ‘t gas laat de MT stevig van zich horen. Zonder de killers is het niet meer leuk. stationair klinkt het geluid lekker, maar stevig op ’t gas hebben zelfs de KTM’s met open dempers moeite om er bovenuit te komen. Auto’s gaan daarentegen 50 meter verderop wel voor je de berm in, dus vrij baan gegarandeerd. Met de Race db-killers heb ik geen ervaring maar die zijn in de bestelling, verwachting is dat dit harder is dan de standaard killers maar zo asociaal als zonder killers zal het niet zijn.
Prestaties
Met alleen de uitlaat gemonteerd zul je niet snel verbeterde prestaties opmerken. Het blok zal een betere karakter krijgen met hier en daar een paar extra pk en nm maar dan is de koek ook op. Dit ligt voornamelijk aan het blok zelf. Na een testrun op de dyno kwam eruit dat de MT 49,3 pk en 62 nm op het achterwiel uitliet tegenover 47,6 pk en 56,2 nm fabrieksopgaaf. Echter liep de MT veel te arm in het middengebied. Een powercommander en afstelling later gooide de MT 48,2 pk en 65,4 nm op het achterwiel en heeft de motor een heerlijk karakter zonder dips oid.
Conclusie.
De dempers van G&G zijn een goede toevoeging op de MT. Het uiterlijk is goed en je MT verliest ook een paar kilo. Voor de pk’s moet je het niet doen, en kun je ook beter een andere motorfiets kopen. De nm’s win je uiteindelijk wel wat meer op. Vergeleken met andere merken is G&G ( €600 – €700,-) een slag goedkoper dan bv. Akrapovic ( €750 – €1000,-) of Mivv ( €800 - €900,-). Qua prestaties liggen de merken ( naar horen van andere MT-03 rijders) in dezelfde lijn.
Positieve eigenschappenPositieve eigenschappen
De positieve eigenschappen van dit product of deze dienst.
Positieve eigenschappen
De positieve eigenschappen van dit product of deze dienst.
- Uiterlijk & afwerking
- Geluid (met killers)
- Motorkarakter (na afstelling)
Negatieve eigenschappenNegatieve eigenschappen
De negatieve eigenschappen van dit product of deze dienst.
Negatieve eigenschappen
De negatieve eigenschappen van dit product of deze dienst.
- Geluid (zonder killers)
- Pasvorm bij aftermarket kt-houders
- Extra investering voor het afstellen van de motor ( geen noodzakelijk kwaad maar wel aan te raden)