Motorshopper



Snel Zoeken

Recensie Dunlop Roadsmart 3 door Herbert1972

Geplaatst op zaterdag 15 oktober 2016 om 21:27

Delen

Hoofdcategorie:
Banden
Merk:
Dunlop
Product:
Straat/circuitbanden
Voorband/achterband:
Voorband en achterband

Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Enkele maanden in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Op laten leggen net voor de Alpentour, op een Yamaha FJR (2001)
Terug na 3500 km en het is een fantastiche band zowel op droog als op natte weg, band doet lekker zijn werk zonder dat jij er iets van voelt.

Positieve eigenschappen

Goede grip zowel nat als droog
Je voelt niks dus dit is geen band voor mensen die houden van veel 'feedback'
Makkelijk om te leggen van de ene bocht naar de ander

Negatieve eigenschappen

Je voelt niks , dat kan voor sommige mensen een probleem zijn.

Beoordelingen

Mening geven

Help andere bezoekers de meest nuttige recensies te vinden

Drie van de vier lezers vonden deze recensie nuttig. Was deze recensie nuttig voor jou?  


Reacties

Door ivano op maandag 7 november 2016 om 13:49

Gebruikers afbeelding van ivano
-Floris- schreef op maandag 07 november 2016 13:20:

[...]


Klopt, maar niemand zegt dat toch?



Klopt.

Maar mijn oorspronkelijke vraag was ook niet beantwoord.....
Geeft ook helemaal niks .

Was alleen benieuwd of er mensen zijn die met zowel de Roadsmart 3 als met de Sportsmarts ervaringen hadden op bij voorkeur dezelfde motor.

Door ivano op woensdag 26 juli 2017 om 20:08

Gebruikers afbeelding van ivano
Aan voornamelijk de bandenmontagemannen hier:

Zouden de RS 3,s het ook met een lagere spanning af kunnen zoals de SportSmarts ?
Of gewoon 2,5 / 2,9 ?

Door -Floris- op woensdag 26 juli 2017 om 23:38

Gebruikers afbeelding van -Floris-
ivano schreef op maandag 07 november 2016 13:49:

[...]



Klopt.

Maar mijn oorspronkelijke vraag was ook niet beantwoord.....
Geeft ook helemaal niks .

Was alleen benieuwd of er mensen zijn die met zowel de Roadsmart 3 als met de Sportsmarts ervaringen hadden op bij voorkeur dezelfde motor.


Dat snap ik, ben ik ook wel benieuwd naar. Ook naar de daadwerkelijke verschillen tussen de 2 en 3. Afijn, over 8000 km ongeveer zal ik er desnoods zelf achter komen :+

Door ivano op donderdag 27 juli 2017 om 14:58

Gebruikers afbeelding van ivano
-Floris- schreef op woensdag 26 juli 2017 23:38:

[...]


Dat snap ik, ben ik ook wel benieuwd naar. Ook naar de daadwerkelijke verschillen tussen de 2 en 3. Afijn, over 8000 km ongeveer zal ik er desnoods zelf achter komen :+



Haha, dat geldt hier ook zo ongeveer.
Heb er een setje RS 3 onder liggen nu.
Eerste indruk is wel goed.

Door Caun op vrijdag 28 juli 2017 om 12:42

Gebruikers afbeelding van Caun
ivano schreef op woensdag 26 juli 2017 20:08:

Aan voornamelijk de bandenmontagemannen hier:

Zouden de RS 3,s het ook met een lagere spanning af kunnen zoals de SportSmarts ?
Of gewoon 2,5 / 2,9 ?


Ben geen bandenmontageman :P maar ik heb de RS3 ook met 2.3 en 2.6 gereden en dat ging prima. Plakt net zo best, iets meer werk om net zo snel over te gooien.
Inmiddels heb ik de RS3 er 8000km op zitten en zijn voorlopig nog niet op het eind.

Door ivano op vrijdag 28 juli 2017 om 17:07

Gebruikers afbeelding van ivano
Caun schreef op vrijdag 28 juli 2017 12:42:

[...]


Ben geen bandenmontageman :P maar ik heb de RS3 ook met 2.3 en 2.6 gereden en dat ging prima. Plakt net zo best, iets meer werk om net zo snel over te gooien.
Inmiddels heb ik de RS3 er 8000km op zitten en zijn voorlopig nog niet op het eind.



Oke.
Hoeveel km heb je gereden met die 2.3 voor ?
Geen last van cuppen ?
Op je BMW 1200 ?

Door zichthuis op zaterdag 29 juli 2017 om 22:07

Gebruikers afbeelding van zichthuis
heb ze onder kawa zrx 1200 gehad /motor inmiddels verkocht

heb er 6100 km mee gereden , waaronder 5000 km berg en dal

denk dat de achterband nog ca 1500 km mee kan , vond de banden in de regen / veel regen niet echt fijn , gleden af en toe weg op droog weg dek perfect

Reactie gewijzigd door zichthuis op zaterdag 29 juli 2017 om 22:25


Door MarauderForce op maandag 12 maart 2018 om 16:09

Gebruikers afbeelding van MarauderForce
-Floris- schreef op woensdag 26 juli 2017 23:38:

[...]


Dat snap ik, ben ik ook wel benieuwd naar. Ook naar de daadwerkelijke verschillen tussen de 2 en 3. Afijn, over 8000 km ongeveer zal ik er desnoods zelf achter komen :+


Ik heb de roadsmart 2 en roadsmart 3 allebei op mijn RF 900 R gehad. De 2 ook ervaring mee op een FZR 1000 uit '88. Ik rij woon-werkverkeer, dus het hele jaar door in alle omstandigheden, met de RF. Meestal met een vrij normaal en rustig rijgedrag, afwisselend met een tourrit, soms ook sportief en op hoge snelheid.

De 2 had bij mij een levensduur tussen de 13- en 14.000 km voor. Lijkt veel, maar hij was dan ook echt wel op met die km-stand. Ont-zet-tend goede grip in de regen, véél grip. Begon na zo`n 9K wel te vormen, achter ook. Met droog en sportief rijgedrag, véél vertrouwen in de band. Gaf me prima feedback, en veel vertrouwen.

De 3 bevalt me ook goed, levensduur is inderdaad beter als de 2. Ik moet er even om liegen, maar volgens mij heb ik voor nét geen 16.000 km kunnen halen. Nu is hij aan vervanging toe. Ik vind de grip met nat weer, nét wat minder ten opzichte van de 2. Heb daar net wat minder vertrouwen in. Ook begint deze voorband gek genoeg voornamelijk aan de linkerkant van het loopvlak te slijten... |De 2 sleet wat gelijkmatiger staat me bij. Ook met teruglopend profiel een goede grip, al zoek ik geen grenzen op met nat weer.

De RF is als het goed is nu verkocht, ik heb afgelopen week weer zo`n zelfde teruggekocht met een bijna nieuwe set Michelin Pilot Road 4 GT. Ben wel benieuwd hoe deze zich houden ten opzichte van de dunlops, waar ik héél tevreden over ben geweest. De eerste paar km`s was voor mij toch even wennen... Had hier het gevoel wat minder feedback te krijgen, en het idee dat hij wat sneller in de bocht valt. Moet ik wel bij vermelden, dat de Dunlops bij mij achter 180 breed waren, de michelin een 170... Ze geven me nog niet net zoveel vertrouwen als de dunlops in ieder geval. Maar heb er nu nog net geen 400 km mee gereden, dus het kan ook het wennen zijn aan de andere motor natuurlijk.

Ben benieuwd hoe lang de Michelins meegaan. Grip in nat weer is voor mij belangrijk, maar levensduur ook. Ik zit rond de 12K per jaar, dus een echte sportband komt er bij mij al niet op. Ik ga niet 2x per jaar bandjes vervangen, dan word`t wel een héél duur grapje. 1x per jaar à anderhalf is nog te doen.

Reactie gewijzigd door MarauderForce op dinsdag 13 maart 2018 om 08:25


Pagina 2 van 2

Pagina 2 van 2

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn met je Motor-Forum account. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.


Cookies?Motorshopper maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.